Tucatnyi fajta rák ellen védhet az omega-3 és omega-6
Egyre több kutatás bizonyítja, hogy az omega-3 és omega-6 zsírsavak kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be az egészség megőrzésében.
A Georgia Egyetem kutatóinak legfrissebb tanulmánya most e zsírsavak további jótékony hatásaira derített fényt. Az eredményeik alapján ezek a „jó zsírok” nem csupán a szív- és az agy egészségére vannak jótékony hatással, hanem segíthetnek bizonyos rákos megbetegedések elkerülésében is.
A tanulmányban 250 000 brit résztvevő adatait elemezték, akiknek egészségi állapotát több mint egy évtizeden át követték nyomon. Az eredmények szerint a magasabb omega-3 és omega-6 szinttel rendelkezők, kisebb valószínűséggel lettek rákosak. Az omega-3 zsírsavakban gazdag étrendet követők körében a vastagbél-, gyomor- és tüdőrák előfordulása volt alacsonyabb, míg az omega-6 zsírsav magas szintje 14 különböző ráktípus, köztük az agydaganat, a melanoma és a húgyhólyagrák kockázatát csökkentette.
Kulcsszerep a szervezet egészséges működésében
Ez a két zsírsav nélkülözhetetlen az emberi szervezet számára. Ezek a zsírsavak többek között zsíros halakban, magvakban, valamint bizonyos növényi olajokban, például repceolajban találhatók meg. Jótékony hatásuk hozzájárul az egészséges koleszterinszint fenntartásához, valamint a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is hasznosak.
Nem szabad túlzásba vinni!
A halolaj tartalmú kapszulák, amelyek az omega-3 egyik fő forrásai, igen népszerűek, hiszen sokan nem szeretik a halételeket, így nem fogyasztanak megfelelő mennyiségű omega-3 zsírsavban gazdag ételt. De az ilyen táplálékkiegészítők szedése nem mindenki számára ajánlott. A kutatás eredményei azt is kimutatták, hogy a férfiak esetében a túlzottan magas omega-3 szint kis mértékben növelheti a prosztatarák kockázatát. Viszont a nők esetében az omega-3 zsírsavak pótlása kifejezetten előnyös, és egyáltalán nem jelent veszélyt. Az omega-6 zsírsavak jótékony hatása főként a fiatalabb korosztály, különösen a nők esetében volt erőteljesebb.
- Ez a hét élelmiszer támogathatja a hosszú és egészséges életet
- Ezek az italok segíthetnek a folyadékpótlásban a forró nyári napokon
- Öt szobanövény, amely nyugodtabbá teheti az éjszakákat
- Nem elég az agytorna: így tehetsz többet a demencia megelőzéséért
- A hőségben különösen fontos a figyelem: országos akciót indított a Máltai Szeretetszolgálat
- Sokan használják az EESZT-t, de ezt kevesen tudják róla
2026. augusztus 14.
Parkinson-kórral sem kell lemondani a programokról
2026. augusztus 14.
Három tényező, amely jelentősen növelheti a demencia kockázatát
2026. augusztus 13.
Öt apró szokás, amellyel sokat tehetsz az agyi hanyatlás lassításáért
2026. augusztus 12.
A datolya nemcsak finom: a bélflórát is támogatja, ha jól fogyasztod
2026. augusztus 12.